Zwierzyniec nocą

Najpiękniejsze miejsca w Polsce, choć niekoniecznie znane

Przeglądaliśmy już wiele rankingów najpiękniejszych miejsc w Polsce i za każdym razem czegoś nam w nich brakowało albo odwiedzając kolejne miejsca stwierdzaliśmy, że właśnie one powinny się w takim zestawieniu znaleźć. Na stronach naszego blogu (i naszej stronie głównej) znajdziecie wiele miejsc mogących znaleźć się w takim właśnie zestawieniu. Ogromną sympatią darzymy praktycznie wszystkie miejsca gdzie znajdują się zamki – tu damy linka do naszego zestawienia najpiękniej położonych zamków w Polsce.

Jeden z nich pokazujemy na poniższym zdjęciu:

Krasiczyn

Kolejną kategorią najpiękniejszych miejsc są naszym zdaniem malowniczo wkomponowane w krajobraz drewniane cerkwie i kościoły, szczególnie w terenach górskich. A tych mamy w naszym kraju bardzo wiele, choć nie są naszym zdaniem ciągle doceniane i tak samo chętnie odwiedzane jak inne zabytki. Poniżej Kościół parafialny pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Harklowej.

Harklowa

Na poniższym zdjęciu Cerkiew św. św. Kosmy i Damiana w Wojkowej.

Wojkowa

Piękne i edukacyjnie niezbędne są liczne skanseny regionalne przedstawiające i przypominające nam wszystkim bardzo nieodległe czasy. Poniżej zdjęcie ze skansenu – Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku.

Sanok

Poniżej film z Muzeum Budownictwa Ludowego –  Parku Etnograficznego w Olsztynku i samego Olsztynka.

Innym rodzajem najpiękniejszych miejsc w Polsce są dwory i pałace, które coraz częściej są ratowane przez osoby prywatne. Tych odwiedziliśmy w ostatnich latach całkiem sporo i byliśmy pod dużym wrażeniem zaangażowania ich właścicieli. Poniżej zdjęcie z pałacu w Drogoszach – ten obiekt akurat ciągle czeka na podjęcie prac renowacyjnych, ale jego przykurzona uroda na długo pozostaje w pomięci wśród odwiedzających go turystów.

Drogosze

Poniżej całkowicie uratowany dwór w Komborni.

Kombornia

Kolejny pięknie odnowiony obiekt to pałac w Turznie.

Turzno

Ze względu na wyjście naprzeciw oczekiwaniom turystów i zezwolenie im na wykonywanie zdjęć bez flesza we wnętrzach, choć jeszcze z dziwnymi ograniczeniami – na stronie muzeum ciągle widnieje taki zapis: „Podczas zwiedzania Muzeum Zamoyskich w Kozłówce istnieje możliwość fotografowania obiektów muzealnych, będących własnością muzeum. Fotografowanie może odbywać się tylko na użytek własny bez prawa publikacji. Zabrania się używania lamp błyskowych, dodatkowych źródeł światła i statywów. Wykorzystywanie fotografii w celach wykraczających poza prywatny użytek może spowodować skutki prawne.” – jako jedno z najpiękniejszych miejsc w Polsce pokazujemy także Kozłówkę:

Kozłówka

Najpiękniejsze miejsca w Polsce to także nastrojowe krajobrazy. Takich jest w naszym kraju bardzo wiele, my pokażemy z konieczności tylko kilka naszym zdaniem wartych odwiedzenia i zobaczenia.

W roku 2000 odwiedziliśmy Otmuchów w porze kwitnienia rzepaku – zdjęcie poniżej.

Otmuchów

Pięknie prezentuje się też krajobraz mazurski i to niekoniecznie z widokami na jeziora. Poniżej zdjęcie z Paprotek niedaleko Giżycka.

Paprotki

Kaszubska „Szwajcaria” to równie piękne krajobrazy. Poniżej widok na Brodnicę Dolną.

Brodnica Dolna

Pomorze Zachodnie to także wiele pięknych miejsc. Jedno z nich poniżej – Lubin.

Lubin

Niektóre miejsca warto oglądać szczególnie nocą – poniżej Kościół św. Jana Nepomucena w Zwierzyńcu – choć pierwsze zdjęcie jeszcze wykonane w ciągu dnia.

Zwierzyniec
Zwierzyniec nocą

Kolorowych pięknych miejsc nad polskim morzem też w naszym zestawieniu nie może zabraknąć – poniżej Krynica Morska.

Krynica Morska

Poniżej także równie malownicze Świnoujście.

Świnoujście

Krajobrazy górskie to nasza polska specjalność. Wiele górskich zakątków to miejsca bardzo nastrojowe o każdej porze dnia i roku. Poniżej jedno ujęcie z Karpacza.

Karpacz

Równie piękne są  wapienne ostańce w Rzędkowicach – poniżej na zdjęciu.

Rzędkowice

Do ciekawych krajobrazowo miejsc na pewno można zaliczyć Rezerwat przyrody Prządki.

Rezerwat przyrody Prządki

Bardzo urokliwie są rynki polskich miast – poniżej Cieszyn.

Cieszyn

Ratusz w Chełmnie i rynek to jeden z przykładów – poniżej na zdjęciu.

Chełmno

Mamy w naszym kraju wiele budowli o charakterze obronnym unikalnych na skalę europejską – poniżej bunkry twierdzy w Osowcu.

Osowiec

To tylko niektóre odwiedzone przez nas piękne miejsca w Polsce. Na pewno znacie Państwo wiele podobnie pięknych i ciekawych miejsc w naszym kraju. Zachęcamy aby odwiedzać je systematycznie, przynajmniej co kilka lat i patrzeć jak się zmieniają o różnych porach roku, czy w różnym oświetleniu podczas dnia czy nocą. Mamy tak wiele wspaniałych miejsc, że dla każdego znajdzie się coś interesującego. Zapraszamy do Polski!