Uratowany zabytek – Tomaszowice

O takich obiektach pisalibyśmy najchętniej. Chociaż po wielu latach prac i wysiłku włożonego w odtworzenie świetności zabudowań dworskich jeszcze trochę budynków gospodarskich pozostaje w stanie zastanym w około 2000 roku, to jednak całość kompleksu robi już bardzo dobre wrażenie.

Podkrakowskie Tomaszowice zyskały swoją aktualną szatę dzięki obcokrajowcowi, który od wielu lat przywraca to miejsce do świetności. Historię tego miejsca można znaleźć np. tu: Historia Dworu w Tomaszowicach.

Tomaszowice

W parku umieszczono wiele ciekawych rzeźb, często zawieszonych pomiędzy drzewami.

W dawnych zabudowaniach gospodarczych powstał hotel oraz obiekty dla imprez okolicznościowych. Wszystko to malowniczo wkomponowane w sielski krajobraz.

Dzięki swojemu położeniu w bliskim sąsiedztwie Krakowa Tomaszowice są znakomitym miejscem na bazę wycieczkową zarówno dla wypadów do Krakowa, jak i do pobliskich parków krajobrazowych:
Doliny Będkowskiej i Doliny Kobylańskiej
czy Bramy Bolechowickiej, albo też do Pieskowej Skały i Ojcowa.

Tomaszowice

Oczywiście centrum zainteresowania turystów to zabytkowy dwór, troskliwie wyremontowany po czasach pgr-owskich.

Ale warto obejrzeć pozostałe zabudowania aby docenić ogrom wykonanych do tej pory prac.

Zapraszamy także na nasz film z tego miejsca:

Przeczytaj także inne wpisy:

Najpiękniej położone polskie zamki (13) – Zamek Chojnik - Sobieszów
Niezbyt długa wspinaczka, zamek na szczycie góry (627m), rozległy widok na Piekielną Dolinę i Karkonosze – to wszystko oferuje nam wycieczka do kolejn...
Najpiękniej położone polskie zamki (25) – Kazimierz Dolny
Pytając w poprzednim wpisie: Czy zabytki w Polsce przetrwają kolejny sezon? zastanawialiśmy się czy obiekty zabytkowe, te mniej znane i prawie zapomni...
Giżycko - dynamicznie rosnący zbiór atrakcji
Dzisiaj zapraszamy do Giżycka dynamicznie zmieniającej się miejscowości na Mazurach, gdzie historyczne zabytki są wspaniałym dopełnieniem żeglarskie...
Krynica-Zdrój - takie nasze, takie piękne, znane, chciane i kochane
Pożyczyliśmy tytuł tego wpisu częściowo z komentarza pod filmem z tej miejscowości zamieszczonym na naszej stronie na Facebooku, ponieważ bardzo dobrz...
Wbrew trendom, kolorem uderzając w powszechną szarość, aktywnością zdobywając uznanie i certyfikaty - Pałac Wojnowice i ...
Dzisiaj zakończyły się dwie kolejne odsłony naszego konkursu "Doceniony przez społeczność Uratowanych obiektów zabytkowych w Polsce". W wyd...
Najpiękniej położone polskie zamki - Szymbark (warmińsko-mazurskie)
Czternastowieczny Zamek w Szymbarku niedaleko Iławy w województwie warmińsko-mazurskim odwiedzaliśmy już kilkakrotnie, bo to obiekt bardzo ciekawy i t...
Najpiękniej położone polskie zamki - Zamek Książąt Pomorskich w Darłowie
Najwięcej pięknie położonych zamków jest w regionach południowej Polski. Jednak także na północy Polski istnieją zamki wspaniale współgrające z otocze...
Olsztyn - odkrywanie uratowanych obiektów zabytkowych i innych ciekawych miejsc podczas letniego spaceru
Poprzednio byliśmy w Olsztynie w roku 2009 - zdjęcia z tej wizyty możecie znaleźć tutaj. Wtedy chcąc utrwalić na fotografiach wnętrza zamkowe natknęli...
Spacerem po niektórych zakątkach Lublina
W Lublinie byliśmy przejazdem już kilkakrotnie (zdjęcia dostępne są na tej i na tej stronie). Tym razem mniejszą uwagę zwróciliśmy na okolice staromie...
Zamek Królewski w Olsztynie koło Częstochowy - dopełnienie krajobrazu Jury
O tym pięknym zamku pisaliśmy ponad 5 lat temu tutaj. Co jakiś czas powracamy tu ponownie, bo krajobraz Jury Krakowsko-Częstochowskiej przyciąga bardz...